Pražské jaro 2007 v zrcadle
autor: Z webu
Třetí festivalový týden otevřel v pondělí 28. května 2007 v Obecním domě koncert Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK s jeho bývalým, letos jubilujícím šéfdirigentem Sergem Baudo, který oslaví v červenci osmdesátiny. Večera věnovaného výhradně hudbě jeho francouzských krajanů (Berlioz, Debussy a Ravelův klavírní koncert v podání Adama Skoumala) se zúčastnil rovněž prezident republiky Václav Klaus.
Podobně jako o předchozím víkendu příjemně překvapil výkon Komorní filharmonie Pardubice, v tomto týdnu návštěvníci aplaudovali ve stoje členům Severočeské filharmonie Teplice a jejich výtečnému šéfovi Charlesovi Olivieri-Munroeovi za netuctový program Shakespeare v hudbě.
Pozoruhodným a svým způsobem objevným spojením hudby J. S. Bacha se skladbami stěžejního představitele české hudby 20. století Jana Nováka se vyznačoval rovněž cembalový recitál Moniky Knoblochové v Anežském klášteře.
Zatímco výkon Orchestru Národního divadla byl ve wagnerovském Ringu beze slov přijat některými recenzenty s jistými rozpaky, dostalo se během stejného středečního večera v Rudolfinu bouřlivých ovací Gidonu Kremerovi a jeho mladým spoluhráčům z Kremeraty Balticy. Zvídavým kolegům napovíme, že přídavek s improvizovanými vstupy skvělého Andreje Puškareva na vibrafon tvořila Fuga y Misterio Kremerova oblíbence Astora Piazzolly.
Vynikajícím dojmem zapůsobil klavírní recitál Andreje Gavrilova k poctě Svjatoslava Richtera. Také tento umělec přidával: před přestávkou jedno Chopinovo, jak sám doslova řekl, Richterem milované nokturno, po koncertě Prokofjeva. Milovníky filmové hudby potěšil koncert Symfonického orchestru Českého rozhlasu řízeného Stanislavem Vavřínkem s důvěrně známými melodiemi z českých filmů a televizních seriálů skladatelů Dalibora C. Vačkáře, Zdeňka Lišky, Ivana Kurze, Jiřího Srnky a Václava Trojana.
Specialista na interpretaci hudby Igora Stravinského Charles Dutoit inspiroval k nevšednímu výkonu hráče České filharmonie, kteří se nadto museli vyrovnat se záludnostmi partitury originální verze Petrušky z roku 1911. Ctitelé komorní hudby zažili tentýž páteční večer svátek v Rudolfinu při koncertu Cameraty Bern se světoznámým hobojistou Heinzem Holligerem a houslistou Erichem Höbarthem. Nejmladší interpreti – Dětský sbor Rolnička – se předvedli ve výtečném světle v kostela sv. Šimona a Judy a navíc vyloženě příjemně překvapili uvedením u nás neznámé Messe brève Léo Delibese.
Pražští symfonici (o poznání méně soustředění než při předchozích festivalových vystoupeních s dirigenty Charlesem Mackerrasem a Sergem Baudem) uzavřeli letošní ročník Pražského jara Dvořákovou 7. symfonií. V první polovině večera řízeného Gennadijem Rožděstvenským byly provedeny Kořeny času Lukáše Matouška a Impromptu Otakara Ostrčila.
TIP!
Časopis 22 - rubriky
Články v rubrice - Festivaly
Pražské jaro v první třetině
Festival Pražské jaro má za sebou svůj první týden. Byl nabitý pestrými událostmi, očekávanými hvězdnými okamž ...celý článek
Časopis 22 - sekce
DIVADLO
Letní Shakespearovské slavnosti ve znamení lásky
Léto se rychle blíží a do startu nového ročníku Letních shakespearovských slavností zbývají už jen týdny. Ve s celý článek
HUDBA
Marie Rottrová: To mám tak ráda
Marie Rottrová: To mám tak ráda
Moje hudba, moje rodina, moje víra, můj život. Dokument o zpěvačce, jejíž p celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Výtvarné tipy 22. týden
Mýty a fakta historie - Egypt (2/6)
Prokletí Tutanchamona. Příběh nejslavnějšího archeologického objevu vše celý článek