Daniel Hůlka v Národním divadle
autor: Z webu
Muzikálový zpěvák Daniel Hůlka je od loňska člen operního souboru pražského Národního divadla, bude nadále zpívat Mozarta a přidá k němu Pucciniho. Na začátku ledna navíc po boku Evy Urbanové debutoval jako Přemysl ve Smetanově Libuši. Měl by zpívat i ve slavnostním představení Libuše 8. května. Do té doby však Hůlku, školeného operního pěvce, ve sféře populární hudby vítěze ankety o titul zlatého slavíka z roku 1998, čeká také jedna z rolí v inscenaci opery La fanciulla del West - Děvče ze Západu od Giacomma Pucciniho. Premiéra v nastudování dirigenta Johna Fioreho je ohlášena na 5. dubna. Nejdéle ovšem Hůlka zpívá titulní roli v Donu Giovannim ve Stavovském divadle.
Na této scéně se v titulní úloze Mozartovy slavné opery objevoval Hůlka i v některých letních představeních Opery Mozart a zpíval ji také v amfiteátru v rámci Loketského kulturního léta. Jeho celoživotním snem je operní dílo Richarda Wagnera. "Chtěl bych se dopracovat k tomu, abych mohl zpívat Wagnera. Je mým pěveckým cílem," říká. Loni ovšem mohl zkombinovat i operu a muzikál, a to v Boudě Národního divadla, kde byl jedním ze sólistů při úspěšné premiéře rodinné opery-muzikálu The Angels Lukáše Hurníka. Pohádková show se zabývala střetem a prolínáním dvou kultur - rockové a vážné hudby. V příběhu zval rapující Hůlka lidi jako "hlavní ďábel" do pekla. Byl podle autora rád, že má tuto roli, ale přece jen si řekl ještě také o jednu árii, kde by ukázal svůj sytý baryton. V současné době se Daniel Hůlka objevuje také v ryze činoherní – jako Hektor v inscenaci Troilus a Kressida v Divadle na zábradlí.
TIP!
Časopis 20 - rubriky
Časopis 20 - sekce
DIVADLO
Rodinný festival Nuselské dvorky 2024
Po roční pauze se vrací do nuselských vnitrobloků tradiční rodinný festival Nuselské dvorky, který od samého p celý článek
HUDBA
Zemřel Miroslav Imrich
Hudební scénu zasáhla tragická zpráva. Ve věku 71 let navždy odešel zpěvák a skladatel Miroslav Imrich, jeden celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Životopisné drama Hilma
Hilma
Její umění neuznávalo hranice viditelného světa ani společenských konvencí. Švédské životopisné drama celý článek