ON-LINE - Detail příspěvku
„Divadlo bych zatím neopustil,“ říká Martin Bonhard
autor: Petr Schier
Na dveřích kanceláře má napsáno – Vedoucí kanceláře ředitele Národního divadla. Na své pracoviště chodí na úroveň 1. balkonu historické budovy. Martin J. Bonhard je ve funkci od července 2002. O náplni své práce hovoří velmi zasvěceně a zaníceně: „Mimo jiné mám na starosti kontakty s partnery Národního divadla doma i v zahraničí.“ Souhrnně řečeno stará se o ředitelský protokol a ve spolupráci s odborem produkce o ředitelský program – např. připravuje slavnostní koncert ke vstupu ČR do Evropské unie, který se uskuteční 30. dubna 2004. Za nejzajímavější činnost považuje „kontakty a spolupráci s jinými státními institucemi, např. Ministerstvo kultury a Ministerstvo zahraničních věcí ČR. Rovněž spolupracuje s divadly v zahraničí. V současné době se společně se souborem opery zabývá přípravou projektu Prsten Niebelungův Richarda Wagnera ve spolupráci s Deutsche Oper am Rhein v Düsseldorfu. Dále spolupracoval s naším 1. kulturním portálem Scena.cz při přípravě akce On-line den s Národním divadlem.
Někdo může říci – to je zábava, samá společenská setkání. Co to ale skutečně znamená, o tom už Martin Bonhard: „Nejsou to samé večírky, jak si někdo může myslet, ale ve své podstatě je to časově velmi náročná práce. Např. po premiéře si musím druhý den ráno plnit své povinnosti.“
Martin Bonhard vyrůstal i studoval v zahraničí. Díky tomu mu nečiní problémy komunikovat v několika jazycích zároveň. „Nejbližší je mi němčina,“ prozrazuje a dodává: „Vyrůstal jsem v Rakousku a Německu, ale svůj vztah mám i k angličtině a francoužštině.“
Jak se dostal k divadlu? „V době svých studií založil se spolužáky v Paříži Klub mladých přátel opery. Do Národního divadla jsem se dostal šťastnou náhodou.“ Přiblížil, že po studiích se seznámil s panem ředitelem Danielem Dvořákem. V Praze chtěl pracovat, neboť jsou zde kořeny jeho rodiny.
„Divadlo je svět sám pro sebe, se svým specifickým kouzlem. Těžko ho lze opustit. Inscenace posuzuji více kritičtěji,“ říká o svém současném vztahu k divadlu.
TIP!
AKCE ONLINE - Přehled příspěvků
Den s Národním divadlem
2.4.2004 - 22:44
Zuzana Němečková „hází“ po hercích…
31.3.2004 - 23:55
Svatostánek září ve dne i v noci
31.3.2004 - 23:15
Hladový jako herec
31.3.2004 - 22:49
Martin Rypan - Od baletu k byznysu
31.3.2004 - 22:10
Kruh přátel opery Národního divadla
31.3.2004 - 21:03
„Jeden komediant v rodině stačí,“ říká Aleš Hendrych
31.3.2004 - 18:23
České sekretářky dnes „zaskočí“ za Prvotřídní ženy
31.3.2004 - 18:10
Waldemar Wanatowicz se cítí jako součást organismu
31.3.2004 - 17:03
O archivu se Zdenou Benešovou
31.3.2004 - 16:31
Požár a znovuotevření
31.3.2004 - 16:10
Z tiskové konference k Naganu
31.3.2004 - 15:50
„Divadlo bych zatím neopustil,“ říká Martin Bonhard
31.3.2004 - 15:45
Sólistka Tereza Podařilová se také zabývá choreografií
31.3.2004 - 15:05
Ze zkoušky opery Nagano
31.3.2004 - 14:39
Odbor produkce ND má Otevřenou náruč
31.3.2004 - 14:21
Generální zkoušky baletu Giselle vrcholí
31.3.2004 - 14:18
Korepetice opery Vanda
31.3.2004 - 13:37
Chodí se na operu?
31.3.2004 - 13:24
Stavba a slavnostní otevření
31.3.2004 - 12:48
„Nemám moc ráda mimořádná představení,“ říká Libuše Vondráčková
31.3.2004 - 12:23
Pavel Petráněk má raději historické zákulisí operních děl
31.3.2004 - 11:34
Michal Dočekal prožívá běžné šéfovské stavy
31.3.2004 - 11:01
Základy národního divadelnictví
31.3.2004 - 10:31
Josef Dvořák o povolání, které se stalo součástí jeho života
31.3.2004 - 09:52
Dobrá vrátná – dobrá vizitka
31.3.2004 - 09:12
„Divadlo je otázka vteřiny a štěstí,“ říká Boris Rösner
31.3.2004 - 08:57
Šiju, šiju si ....
31.3.2004 - 08:17
Ředitel Daniel Dvořák nechce být slavným úředníkem
31.3.2004 - 07:45
Ateliéry a dílny Národního divadla
31.3.2004 - 00:16
Chodíte do Zlaté kapličky?
28.3.2004 - 23:56
Počátky samostatné budovy
28.3.2004 - 23:03
On-line den s Národním divadlem Praha
Fotogalerie akce
reklama