zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Letním shakespearovským slavnostem se letošní počasí líbilo

Romeo a Julie (Foto: Patrik borecký)

autor: archiv divadla   

zvětšit obrázek

Nadšeně přijatá premiéra, ideální počasí a rekordní počet diváků. I tak by se daly charakterizovat letošní Letní shakespearovské slavnosti, jejichž program skončil o uplynulém víkendu. Poprvé v historii Slavností nebylo v Čechách a na Moravě zrušeno pro déšť ani jedno představení.
Stalo se již dobrým zvykem, že závěr Letních shakespearovských slavností patří novince. Ani letos tomu nebylo jinak. Přehlídku zakončila shakespearovská tragédie ROMEO A JULIE v režijním nastudování tandemu SKUTR s Terezou Voříškovou a Janem Sklenářem v hlavních rolích. Moderně pojatá inscenace s balkonovou scénou bez balkonu si velmi rychle získala diváky a veškerá představení byla brzy vyprodána. Obdobně se dařilo i dalším inscenacím Slavností na všech jejich scénách v Praze, Brně, Ostravě a Bratislavě. Kromě premiéry bylo na programu dalších sedm inscenací her Williama Shakespeara a jeden orchestrální koncert.

„Letošní počasí nám přálo a dá se říci, že i z tohoto pohledu byla letošní sezóna výjimečná. Z původně plánovaných 141 představení bylo odehráno 140, zrušili jsme pouze jednu reprízu Othella v Bratislavě, neboť opravdu nebylo hezky,“ říká umělecký ředitel Slavností Libor Gross. Krásné letní počasí přispělo i k výborné návštěvnosti. Celkem přišlo na Letní shakespearovské slavnosti 90.661 diváků, z toho 47.890 v Praze, 17.841 v Brně, 15.970 v Ostravě a 8.960 v Bratislavě. V Brně i v Ostravě jsme zaznamenali divácký rekord, představení v Ostravě byla navíc stoprocentně vyprodána.
„Dobré počasí vnímáme jako odměnu za kvalitně připravený festival. A kvalitně jej připravit nelze bez podpory našich partnerů včele se skupinou PPF a samozřejmě diváků, za což všem náleží náš velký dík. Práce na nadcházejícím ročníku už se rozbíhají a vyloučit se nedá, že jako novinku divákům nabídneme zpracování některého z děl Williama Shakespeara. Tak uvidíme,“ dodává s úsměvem ještě Gross.

Generálním partnerem Letních shakespearovských slavností byla již šestnáctým rokem skupina PPF.
Hlavní partneři: HOMECREDIT, O2, ČEZ.
Hlavní mediální partneři: PRÁVO, IMPULS, PRIMA.
Partneři: BMW, KRÁLOVSKÝ PIVOVAR KRUŠOVICE, ČESKÁ POŠTA, LAUNDRYLAND, STUDENT AGENCY, CZECHTOURISM.
Mediální partneři: NOVINKY.CZ, MLADÁ FRONTA, E15, EURO, PRIMA STYLE, SCENA.CZ, JCDECAUX, ROCK ZONE, KVĚTY, STORY.
Pořadatelem Letních shakespearovských slavností je AGENTURA SCHOK.

www.shakespeare.cz

7.9.2015 10:09:43 Redakce | rubrika - Zprávy

Časopis 20 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Festival Setkání Stretnutie 2024

Články v rubrice - Zprávy

VČD v příští sezóně uvede sedm premiér

Dramaturgyně A. Zindulková Hlaváčková na zahajovací zkoušce

Východočeské divadlo uveřejnilo dramaturgický plán nadcházející divadelní sezóny, který blíže představuje šéfd ...celý článek


Zemřela herečka Simona Postlerová

Simona Postlerová (Zdroj: Divadlo na Vinohradech)

“Na jeviště jsem poprvé vstoupila v Národním divadle coby Hanička v Jiráskově LUCERNĚ” vzpomínala ...celý článek


Nová Spirála otevře na podzim

Nová Spirála stávající stav (Foto: Boys Play Nice)

Prostor nabídne nejen unikátní kruhový sál s otočným jevištěm a sezením až pro osm set diváků, ale také přidan ...celý článek



Časopis 20 - sekce

HUDBA

Startuje nová celoplošná televize OK TV

Moderátoři OK TV

Na český mediální trh vstupuje nová celoplošná zábavně-lifestylová a hudební televizní stanice OK TV. Stanice celý článek

další články...