Teatr Novogo Fronta/ Profil 2004
autor: archiv
Již druhým rokem se Teatr Novogo Fronta rozhodl v období Velikonoc uspořádat přehlídku své současné tvorby na domovské scéně souboru v Divadle Komedie. Teatr Novogo Fronta tentokrát představí pražskému publiku ve dnech 7. až 11. dubna 2004 své dvě poslední inscenace Petroucha a Dias De Las Noches, které měly v Praze jen několik málo repríz. Tyto inscenace jsou profilovými projekty Teatru Novogo Fronta a asi nejvýstižněji reprezentují uměleckou linku, kterou se divadlo chce ubírat i nadále. Představení jsou osobitou a působivou výpovědí nejen o křehkosti a konečnosti lidského bytí, ale i o tom jak daleko se posunul současný divadelní jazyk v postkomunistické Evropě od doby pádu železné opony.
Na poslední den přehlídky je připraveno pro diváky překvapení, na kterém se budou podílet i další umělci spříznění s Teatre Novogo Fronta. A to jak divadelníci tak i výtvarníci nebo muzikanti. Uskuteční se 11. dubna 2004 Act on Vítkov.
Básník Petr Bogdanov píše poému, zdá se že se jedná o poslední dílo v jeho životě. Ve vzpomínkách se vrací do dětství a odlehčenou žertovnou formou se snaží popsat tragičnost a nezvratitelnost svého blížícího se konce. Jeho tehdy oblíbená hračka – hadrový panáček Petruška tak ožívá snaží se bojovat za uskutečnění dětských snů Petra Bogdanova.
Tragický příběh básníka se ojedinělým způsobem prolíná se stejnojmenným burleskním ruským příběhem Alexandra Benoise (na jehož podkladě vznikl slavný balet Igora Stravinského), kde ožívají jarmareční loutky Petrušky, Mouřenína, Tanečnice a Smrtky Zubánovny, která si nakonec Petrušku zabitého v souboji s Mouřenínem odváží na plachetnici do říše zapomnění a stejně jako Cháron s umírajícím básníkem Petrem Bogdanovem po autonehodě odplouvající přes řeku Léthé nenávratně do hlubin země. (Divadlo Komedie 7. – 8. dubna 2004)
Příběh odehrávající se během jednoho večerního představení v laciném zábavním podniku v Buenos Aires roku 1974. Dva herci Arkadij Ivanov a Momik Burman, kteří emigrovali ze Sovětského svazu se těžko vyrovnávají se skutečností, že se již nikdy nevrátí zpátky domů do Leningradu.
V argentinských ulicích se pomalu schyluje k vojenskému převratu a Arkadij s Momikem jsou vyděšeni anonymním telefonátem, ve kterém se dozvídají, že jejich emigrace do Argentiny nevznikla z jejich vlastního svobodného rozhodnutí. (Divadlo Komedie 9. – 10. dubna 2004)
Časopis 21 - rubriky
Články v rubrice - Festivaly
Jubilejní Tvůrčí Afrika aneb Všichni jsme Afričani
Jubilejní 20. ročník (nejen) divadelních setkání Tvůrčí Afrika aneb Všichni jsme Afričani (20. – 26. kv ...celý článek
Festival queer divadelního umění WILD!
Poslední květnový týden zavítá do pražské Venuše ve Švehlovce mezinárodní festival WILD!, který představí soud ...celý článek
Časopis 21 - sekce
HUDBA
Festival Praha žije hudbou opět zaplní ulice
Veřejná prostranství hlavního města opět po roce rozezní a roztančí festival Praha žije hudbou. Na více než dv celý článek
OPERA/ TANEC
Pražské jaro v první třetině
Festival Pražské jaro má za sebou svůj první týden. Byl nabitý pestrými událostmi, očekávanými hvězdnými okamž celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Al Pacino ve své jediné oscarové roli
Vůně ženy
Poslední pánská jízda ve víru tanga, kvalitního jídla, pití a krásných žen. Al Pacino ve své jedi celý článek