zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Villes, Cities, Města: Abstrakce, po níž chodíme...

Villes, Cities, Města: Abstrakce, po níž chodíme...

autor: archiv   

zvětšit obrázek

Abstraktní fotografie Michaela W. Pospíšila reagují na prvky města, které denně bez povšimnutí míjíme. Kolekce Villes, Cities, Města, v létě uvedená v galerii Imprimerie ve francouzském St.Pol-de-Léon, bude od 15. listopadu k vidění v malostranské galerii Millennium. O Pospíšilově první individuální výstavě promluví na vernisáži kromě autora také Vladimír Birgus a Adam Hoffmeister.

Michael Pospíšil, generální ředitel Českých center, dříve režisér a scénárista, je známý i jako dětský herec například ze Zemanova filmu Ukradená vzducholoď nebo Jasného Až přijde kocour. O svou vášeň pro fotografii se však výstavou Villes, Cities, Města dělí s veřejností poprvé.

„Fotografuji rád a od malička. V mládí jsem navštěvoval „Šmokovu školičku“ na Petrském náměstí, kam chodili také například Vladimír Birgus, Dana Kyndrová, Ivan Lutherer, Ladislav Hovorka a řada dalších, později známých českých fotografů. Fotoaparát nosím všude sebou, a tak jsem měl z čeho vybírat. Pro tuto výstavu jsem vybral ze zhruba 1 200 digitálních fotografií 34 snímků,“ říká Michael W. Pospíšil a pokračuje:
„Za svou inspiraci vděčím hlavně cestářům malujícím přechody, parkovací čáry a jiné horizontální znaky v Evropě, Asii i Americe; jsem vděčný chodcům i jejich botám, autům (především pak jejich brzdám!), pneumatikám, slunci, dešti, palčivým zimám i krutým létům... Všechny tyto elementy tvoří úžasné abstraktní obrazy, po nichž chodíme každý den.“

Například pod horou Fuji Michael fotografoval parkovací čáry, do nichž se vtiskla podoba legendární japonské hory. Jinde zachytil minimalistické zobrazení lidských postav nebo se potkal přímo na zemi s ‘Rothkem‘, ‚Kandinským‘ či ‘Pollockem‘... Všímá si rozpraskaných obrazů skarifikovaných přechodů, evokujících tancující siluety, nejisté postavy či létající ptáky.

„Černobílé obrazy, možná, ale všimněte si, najednou se objevují téměř neznatelné jemné barvy díky křemenům, slídám, opravdovým „hvězdám“ asfaltu,“ upozorňuje autor. „Škály šedé s přídechy modré i fialové, exploze červených a žlutých šablon, skřípění brzd, opotřebování bezčetnými kroky, štiplavý mráz nebo rozmáchlé slunce dodávají těmto vyprahlým a syrovým obrazům fantazii plnou poezie.“

Michael W. Pospíšil se narodil v roce 1955 v Praze. Po absolvování pražské FAMU se v roce 1980 vystěhoval do Francie, kde se stal úspěšným režisérem, scénáristou, producentem, fotografem a novinářem. V roce 2000 se stal ředitel Českého centra Paříž, později Českého centra Sofie. Nyní je generálním ředitelem Českých center. Angažován v kulturní diplomacii, zorganizoval velkou řadu výstav. Projektem „Villes-Cities-Města“, svou první individuální výstavou, se rozhodl podělit se s ostatními o svou vášeň pro fotografii. Je milovníkem umění, dobrých lidí i dobrého jídla a červeného vína.

6.11.2011 22:11:10 Redakce | rubrika - Výstavy

Časopis 20 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Festival Setkání Stretnutie 2024

Články v rubrice - Výstavy

Život je dobrá věc je název výstavy v galerii Prostora

Obraz od Josefa Bolfa

Galerie Prostora i v roce 2024 pokračuje se představováním sbírek současných výtvarných umělců. Nová výstava o ...celý článek


Možné podoby knihy

Možné podoby knihy

V Historické budově Národního muzea se otevírá výstava s názvem Možné podoby knihy. Ta představí část knižní t ...celý článek


DOX přináší téma identity nahlížené z různých úhlů pohledu

Z výstavy ((Foto: Jan Slavík)

V DOXu je umění a učení od počátku neoddělitelné. Další pokračování dlouhodobého projektu Úhel pohledu, který ...celý článek



Časopis 20 - sekce

DIVADLO

VČD v příští sezóně uvede sedm premiér

Dramaturgyně A. Zindulková Hlaváčková na zahajovací zkoušce

Východočeské divadlo uveřejnilo dramaturgický plán nadcházející divadelní sezóny, který blíže představuje šéfd celý článek

další články...

HUDBA

Bastard: křížení lásky a zla

Esther Mertová a Dušan Vitázek (Bastard)

Městské divadlo Brno uvádí na Hudební scéně nové nastudování společného díla Zdenka Merty a Stanislava Moši BA celý článek

další články...