zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Brněnské Vlasy (Hair) vykročily tápavě

Z muzikálu Vlasy (Hair)

autor: Petr Schier  

Městské divadlo Brno otevřelo v sobotu 2. října 2004 novou Hudební scénu. Jevištní křest připadl muzikálu Hair (Vlasy) autorů Galta MacDermota (hudba), G. Ragniho a Jamese Rada (libreto). Velké napětí spojené s otvíráním divadla se přeneslo i na vlastní představení. Inscenační tým vedl režisér Dodo Gombár, scénu navrhl Marek Hollý, kostýmy Kamila Polívková. Autorem choreografie je Igor Barberič.
Choreografie se stala hlavní nositelkou kvality inscenace. Barberič si velmi dobře poradil zejména se sborovými scénami. V tomto směru lze vyzdvihnout výkony celé company. Podobně obstálo i hudební nastudování.
Pohled režiséra Doda Gombára již nebyl tak čistý. Hlavní motiv muzikálu - krácení vlasů a ztrátu nebo změnu vlastní individuality mladého člověka na pokraji životního startu, hodně upozadil. Spíš zdůraznil nahotu. Ta sice v původním Broadwayském nastudování rovněž dominovala, ale v brněnské inscenaci působila krkolomně.

Režisér Dodo Gombár se brněnskému publiku představil např. režií v HaDivadle (A. Jarry Nadsamec). Dále inscenoval na konci minulé sezóny ve Zlíně muzikál Šumař na střeše. Obě tyto práce lze vyzdvihnout. Muzikál Hair mu bohužel nesedl. Možná se jedná o nedostatek životní zkušenosti, přeci jen ho hnutí květin minulo.
Celému projektu uškodil zejména nedostatečný důraz na mikro vztahy mezi jednotlivými postavami. Dále absence citu mezi hlavními protagonisty – Claudem a Sheilou. Přehnaný důraz na falešnou parodii.
Scénograf Marek Hollý byl velmi necitlivý ve scéně párty u Sheily. Rovněž statická přítomnost amerického bouráku scéně rovněž nepomohla.

O jevištní technologii (světla, zvuk i možnosti přeměn scény) dvojnásob platí, že by její vymoženosti neměl divák postřehnout. Měla by umožnit důkladnější divákovo vtažení do děje. Pokud ale mám k dispozici digitální zvuk, tak vystačit si pouze se stereofonním trikem odjezdu autobusu je trochu málo. Světelný park vedle toho nabídl více možností, ale přeci jen si v Čechách, Moravě i Slezsku budeme muset zvykat angažovat light designéry.

Režisér Dodo Gombár si se soustem tohoto muzikálu mnoho neporadil. Jediný působivý okamžik a tím výborný režijní nápad byl v závěrečné scéně – povolání vojáků na frontu. Zde mu nahota spolu se stroboskopickým světlem a zvukovými efekty vyšla.
Brněnské Hair představují ve svém důsledku počáteční nakročení. Hudební scéna má ještě co dohánět. P.S: program k inscenaci z redakce dramaturgyně Moniky Bártové opět na výbornou. :-)

Galt MacDermot; Gerome Ragni a James Rado Vlasy (Hair)
Překlad Jiří Josek; režie Dodo Gombár; scéna Marek Hollý, kostýmy Kamila Polívková a dramaturgie Monika Bártová.
Osoby a obsazení: Claude (Petr Gazdík/Oldřich Smysl/Jiří Ressler); Berger (Ján Jackuliak/Dušan Vitázek); Woof (Robert Jícha/Oldřich Smysl/Jakub Uličník); Hud (Martin Havelka/Stano Slovák/Michal Kavalčík); Jeanie (Radka Coufalová (Vidláková/Markéta Sedláčková); Sheila (Jitka Čvančarová/Soňa Norisová); Victoria (Ivana Vaňková/Zuzana Maurery); Ronny (Helena Dvořáková/Linda Konrád); Leata (Mária Lalková/Ingrid Konrád); Suzannah (Lenka Janíková/Johana Gazdíková); Mary (Johana Gazdíková/Martina Michalcová); Emmareta (Zuzana Kyseĺová/Soňa Jányová); Diane (Marta Balážová/Hana Holišová) a další.
Premiéra v Městském divadle Brno 2. října 2004.

19.10.2004 16:10:48 Josef Meszáros | rubrika - Recenze

Časopis 18 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Bastard (Městské divadlo Brno)

Články v rubrice - Recenze

Naďa - vzpomínkový koncert

Jana Fabiánová (Zdroj: Ságl Production)

Desítky umělců – zpěváků, hudebníků a herců – spolu s mnoha přáteli se sešli v pražské Lucerně, ab ...celý článek



Časopis 18 - sekce

DIVADLO

Dítě v Dlouhé 2024 zná vítěze

Karkulka vrací úder (Jihočeské divadlo)

Jedenáct představení 26. ročníku festivalu pro děti a jejich dospělé Dítě v Dlouhé, který probíhal v pražském celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

Literární tipy 18. týden

Vita a Virginia

Tajemství života KHM
Pátrání po nevyjasněných záhadách v životě básníka Karla Hynka Máchy (2010). Režie I. celý článek

další články...